ויהי בנסוע הארון • אלפים ליוו את הגרמ"מ חדש בדרכו האחרונה

את ראשות הישיבה בישראל קיבל לידיו הרב משה חדש. בשנים הראשונות שהוקמה הישיבה בשכונת עזרת תורה בירושלים. לפני מספר שנים הקים הרב חדש מבנה מפואר לישיבה בשכונת רוממה
admin2 5 Comment on ויהי בנסוע הארון • אלפים ליוו את הגרמ"מ חדש בדרכו האחרונה

מסע הלווית ראש ישיבת 'אור אלחנן' מתקיים בשעה זו בהשתתפות אלפים • עולם התורה התעטף בשעות צהרים באבל, עת הגיעה הבשורה המרה על פטירת הגרמ"מ חדש זצ"ל לאתר מחלה קשה • אתר 'קול חי' בעדכונים שוטפים ובשידור וידאו חי

צילום: רשת ״קבוצת העיתונאים רוטרניק״
את ראשות הישיבה בישראל קיבל לידיו הרב משה חדש. בשנים הראשונות שהוקמה הישיבה בשכונת עזרת תורה בירושלים. לפני מספר שנים הקים הרב חדש מבנה מפואר לישיבה בשכונת רוממה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

16:00 – מיטת הגרמ"מ חדש הוצבה בהיכל ישיבת 'אור אלחנן', וההמונים צובאים על הפתחים. ההלוויה תחל בהספד ראשי הישיבה, ותמשיך מאוחר יותר לכיוון הר המנוחות.

16:15 – תלמידי ובוגרי הישיבה והמוני בית ישראל זועקים ליד מיטתו של ראש הישיבה.

16:40 – החל מסע ההספדים, הרב אהרון חדש מראשי ישיבת מיר ואחיו של ראש הישיבה מספידו בבכי קורע לב

16:52 – המספיד הבא גיסו של ראש הישיבה, חבר מועצת גדולי התורה ראש ישיבת עטרת ישראל רב ברוך מרדכי אזרחי שמספיד בבכי רב "רב משה צר לי עליך, אייי איפה נמצא גדלות שלו, איזה לימוד היה לו, קושיא של טעם, תירוץ של טעם".

17:01 – ראש ישיבת פונביז' הגאון הגדול רב דב פוברסקי עולה להספיד את הרב חדש, "רב מאיר בא קדוש מרחם, הוא בא מבית של קודש קדושים, של המשגיח הגדול שכולנו זוכרים, אבל רב משה היה התכשיט של הבית, לא נשכח לא נשכח".

17:16 – משגיח ישיבת אור אלחנן רב ואחיו של רב ראש הישיבה רב נפתלי חדש "צר לי עליך אחי, הייתה לי כאב, כאח כרבה, אוי מה יהיה עלינו, אין לנו את הרבי, אוי איך זה קרה לנו.. אבל אנחנו כאן צריכים להתחזק במה שהוא היה חזק, הרבצת התורה שלו רק לשם שמים, איפה מוצאים דברים כאלה, הקים בטבריה וראשון לציון ישיבות רק כי פצו פה לידו, קשה מיתתן של צדיקים".

17:24 – הרב זלמן גודמן מרבני ישיבת אור אלחנן מספיד.

17:28 – הגאון הגדול ראש ישיבת תפרח רב אביעזר פילץ "ואי לערא קדישא דחסרא גברא רבה, יש לנו כאב אישי אז צועקים ואי, ואי צועקים הקירות של אור אלחנן, בטבריה, בראשון לציון, בירושלים, בקריית ספר. אבל אני צועק אוי ואני חושב ואומר צר לי עליך אחי של 63 שנה עוד מהישיבה קטנה".

17:42 – מספיד מחותנו, ראש ישיבת נחלת הלווים הגאון הגדול הרב ישראל וויס "הוא היה חי בתורה ונושם תורה".

17:52 – בנו ממשיך דרכו הגאון רב חיים אריה חדש ראש ישיבת אור אלחנן "אבא, אוי אבא.. התלמידים כ"כ מושפעים ממך, הבנים, הנכדים, מאות תלמידים ובוגרים, למדנו ממך כ"כ הרבה, ראינו אותך שוקע בלימוד, לא היית מסוגל להתרכז בדברים אחרים, למדנו ממך איך להיות ישר בלימוד".

"בן אדם לחבירו היה הכי חשוב לו, תמיד אמר שזה עניין של כבוד שמים, כ"כ הוא השקיע בזה על התלמידים, והוא כ"כ היה שמח לשמוע שלתלמידים יש הצטיינות בזה, זה היה שמחתו".

"תמיד הייתי חושב שאם הסבא סלבודקא היה רואה אותו היה אומר לזה התכוונתי, תמיד משמח כל מי שלידו".

"הזכירו את עניין הישיבות מקודם, אבל על טבריה שאלתי אותו פעם, למה השקעת בטבריה, אז הוא אמר שחייב להשקיע משהו אחד לשם שמים, וטבריה זה לשם שמים".

18:07 – מספיד ופורץ בבכי חתנו של הרב חדש, שהוכתר ג"כ הרב וינפלד ראש ישיבת אור אלחנן "נפלה עטרת ראשנו, אוי לנו כי חטאנו, מה הבריאות אומרים עליו, אילן נאה פרי נאה, אם כל הטרדות של הישיבה בליל שבת היה לומד כל הלילה, ושעה שעתיים היה יושן, אוי איזה שיעור כללי, איזה בהירות, ליל שישי האחרון התחיל את השיעור האחרון, וכעת מחר הוא יגיד את השיור כללי בישיבה של מעלה".

"אתמול בשארית כוחותיו הוא אמר לי תגיד לפלוני ולפלוני שיתחזק, חשב רק על אחרים לא עליו, אתמול הוא אמר לי מי יודע אולי כל המחלה הזו הייתה שווה כדי שהבחורים יתחזקו, כדי שהבחורים ידעו שליל שישי זה לילי שישי ושבת זה שבת".

18:15 – הציבור מתבקש לצאת מהישיבה ע"מ לפנות מקום למיטה לצאת, וזו בהוראת המשטרה מלקחי עבר לא להוציא את המיטה מבלי להתפנות.

18:20
– בניו ובנותיו, אחיו ואחיותיו של ראש הישיבה מבצעים קריעה בקריאת דיין האמת.

18:23 – אמירת קדיש ע"י משפחתו.

18:27 – רכב החברא קדישא מוציא את מיטתו של הרב מחוץ לבניין הישיבה.

18:30 – המיטה יוצאת מבניין הישיבה לעבר בית העלמין הר המנוחות בחלקת הרבנים.

 

 

תמונות: איתמר זינגר

שידור חי מההלוויה:

• • •

ברוך דיין האמת: בשעות הצהריים הגיעה הבשורה המרה מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים על פטירת ראש ישיבת "אור אלחנן" הגרמ"מ חדש זצ"ל לאחר שחלה בחודשים האחרונים במחלה הקשה.

לפני ארבעה חודשים דווח ע"כ שראש הישיבה הגיע לבצע בדיקות בבית החולים, לאחר שבדיקה שגרתית ע"י רופאיו עלה את החשש כי לרב התגלה גידול בגופו.

ואכן, לאחר סדרת בדיקות אושפז הרב לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, אך לאחר מספר שבועות שוחרר הרב מבית החולים והגיע בערב חג השבועות לישיבתו כשהוא מתקבל ע"י תלמידיו בשמחה וצהלה.

לפני שלושה ימים הובהל הרב לבית החולים לאחר שלא חש בטוב ומאז מצבו התדרדר וגופו נחלש עד לשעה האחרונה, בני משפחתו נקראו מיד לסביב מיטתו  קראו שמע ישראל, וראש הישיבה השיב את נשמתו לבורא.

הגר"מ היה בן 75 בפטירתו, ובלכתו לעולם האמת נעקרה אבן יקרה מאבני החושן של עולם התורה והישיבות, ובישיבת אור אלחנן הוסרה הפורכת מהיכל הישיבה.

תולדותיו:

הגר"מ נולד בי"א בכסלו לפני 76 שנים בירושלים לאביו הרב מאיר חדש, משגיח ישיבת חברון, ולצביה לבית הוטנר, שהייתה בת אחותו של הרב משה מרדכי אפשטיין (ועל שמו נקרא).

בימי בחרותו למד בישיבת חברון. ולאחר שהתבשם בלימוד התורה נשא לאישה את שרה לפין, בתו של הרב יהושע דב לפין (לופיאנסקי), שהיה חתנו של הרב חזקיהו יוסף מישקובסקי.

את ראשות הישיבה בישראל קיבל לידיו הרב משה חדש. בשנים הראשונות שהוקמה הישיבה בשכונת עזרת תורה בירושלים. לפני מספר שנים הקים הרב חדש מבנה מפואר לישיבה בשכונת רוממה.

במבנה פועל בנשיאותו של הרב חדש כולל אברכים, וכמו כן מכון להוצאת ספרים, העוסק בעיקר בעריכת והדפסת ספריו של הרב אלחנן וסרמן.

הגרמ"מ חדש פיתח את מוסדות הישיבה וייסד ברחבי הארץ מספר שלוחות המשמשות כישיבות קטנות – בשכונת גבעת שאול בירושלים, בטבריה, בראשון לציון ובמודיעין עילית. צוות הר"מים מורכב ברובו מתלמידיו של הרב חדש, והוא משמש סמכות-על לכל הישיבות שבחסותו.

הגרמ"מ חדש מתגורר בתוך בניין הישיבה, בסמיכות לתלמידיו.

אחיו הגאון רבי אהרון חדש הוא משגיח בישיבת מיר. גיסו הוא הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל. גיס אחר (מצד אשתו) הוא הסופר והחוקר ד"ר נחום אריאלי, בנו של הרב יצחק אריאלי.

בנו הרב חיים אריה חדש נישא לבתו של הרב ישראל מאיר וייס, ראש ישיבת נחלת הלוויים בחיפה וחתנו של הרב חיים שמואלביץ. חתנו צבי פסח כהן הוא בנו של הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון.

מסע הלוויה צפוי לצאת בשעה 16:30 מהיכל ישיבת "אור אלחנן" רחוב אהליאב 27 בירושלים, בדרכה להר המנוחות. הגרמ"מ ייטמן בסמוך לקברו של מייסד הישיבה רבי שמחה וסרמן זצ"ל.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אוי אוי אוי
    איזה דור יתום אנחנו

  2. 4

    ריבונו של עולם תביא לנואת הגאולה !!!!!!!!!!!! אנחנו לא מסוגלים יותר!!!!!!!!!!!!!!!

  3. 3

    נצחו ארלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש

  4. 2

    די זה מפחיד אותי לראות תמוה של המיטה!! תעלו בקשה תמונה אחרת

  5. 1

    יתומים היינו ואין אב ברוך דיין האמת, תודה קול חי!!